Nayli Mithali Binti Mohd Hisham

Lilypie First Birthday tickers

Follower Wanita INI

Wednesday, January 19, 2011

Potong Kaki

Salam pagi....

Tajuk agak menegrikan pagi ini kan... tapi itulah kenyataannyer... mlm tadi abah aku call...masa tue baru nak bersiap2 g makan...abah aku bg taw berita kurang menyenangkan... dia suh aku melawat anak nenek aku @ pakcik sedara tiri aku.... yang kini bertarung nyawa dengan penyakit kencing manis yang kronik....

Umur seawal 30thn dia terpaksa terima kenyaataan bahawasanyer terpaksa menggunakan sebelah kaki sahaja ... smlm uncle aku kata hanya potong jari sahaja tetapi pg nie aku call nenek rupanyer mlm tadi dah potong sampai bawah lutut... kini berada di wad ICU dengan leher ditebuk bg menyukat air dalam badan....

Besar betul dugaan cik wan ....  dia x bgtaw bahawa kaki dia dah mula menanah dan berdarah.... even housemate pun x taw.... hati ibu mana x sedih ank yg dikandungnyer jadi begitu... tetapi nenek redha dan cik wan pun redha dengan ape yang terjadi... sedih aku dengar suara nenek menceritakan derita anknyer itu.....

Esk aku kan pergi melawat cik wan ke HKL... moga dengan kehadiran aku dapat la dia terhibur..tapi x taw la dia dah sedar ataupun tidak... mak n abah aku pun nak melawat cik wan... besar betul dugaan yang tuhan berikan kepada keluarga kami... Ya Allah kami redha dengan ujianmu ini..... aku doakan cik wan cepat sembuh aminnnnn

No comments:

Post a Comment