Nayli Mithali Binti Mohd Hisham

Lilypie First Birthday tickers

Follower Wanita INI

Monday, December 20, 2010

Doaku Untuk Nenek

Semalam saja la msg adik aku ada mana... yer la aku cuti berkurung kat umah nak jadi puteri lilin katakan..padahal sbb x gaji lagik hu3.....kira begini la msg kami :

Aku : Ada mana?
Aja :  Hospital Batu Pahat
Aku : Sapa sakit???
Aja : Nenek sakit
Aku : Sakit ape?
Aja : Darah Tinggi...
Aku : Teruk x?
Aja : Loss Memory....
Aku : Biar Betul....
Aja : betul lah....semua anak2 dia(nenek) x kenal....
Aku : Mak sedih x?
Aja : Sedih la sampai habis sepinggan Nasi beriyani.....
Aku : klu mak aku x makan kang dia lak yg tumbang...dia pun ada darah tinggi+kencing manis...

sedihkan kalau mak sendiri dah x ingat anak2nyer....sbb 2 minggu lepas mak aku balik batu pahat jengguk nenek...dia kenal lagi siap tido ngan mak aku lagi tapi ada parasit kecik yg menyibuk tido kat tengah2 iaitu GHINA...dia mana leh mak dia tido ngan org lain ....sian nenek ...masa mak nak balik pahang nenek nangis mungkin dia rindu ngan mak akn...yer laaa dalam adik beradik mak...mak jek luar johor...yang lain semua area sana...... nenek sempat cerita yang dia dah lupa2 ingat...atuk sampuk nyanyuk dah tue....korang bayangkan laaaaa katak dikatanyer kucing dia....dia dah x leh duk sorang or dalam kata erti lain LONELY.... nanti pemikiran dia jadi teruk....dmm g berubat kg...pastu pak dukun x bg campur ubat spital ngan ubat kg selama 3 hr mau x pengsan nenek aku.... nasib x kena strock......ape2 pun doaku untuk nenek sentiasa mengeringinyer......
           

No comments:

Post a Comment